Sunday, May 16, 2010

Koi idok paham ngan perangai wokme ni!

klu kuar entry mcm tu masuk nya da tak pueh ati sgt le tu.. bkn apa aku pelik ngan sikap manusia ni.. depan kita punyalah baik blkg kita citer kita dijajanya.. ada ke patut??? tak patut!!!!!!!!!!!!!!

bkn itu aje, yg paling aku tak puas ati ngan sikap mahkluk yg suka mengambil kesempatan ni..dia akan baik ngan kita sekiranya kita ni ada kepentingan utk diri dia.. klu lah kita ni tak bawak apa2
kebaikan dan tak bole membantu dia ..dia akan say goodbye jelah ye, walhal org tu pernah satu ketika menolong dia, sanggup bersengkang mata semata2 nak menolong dia.. tp bila dia da jumpa ngan org lain org tu dia tak pandang da.. pelik ke tak?? keji ke tak perangai dia?? What Keji??? sejak bila pulak aku pandai menggunakan perkataan sebegini rupa??.. wakakaka.. pengaruh tol..

itulah aku bknlah sempurna sgt , aku bknlah manusia yg baik sgt.. tp seboleh2 nya aku tak kan amik kesempatan di atas kebaikan org , dan aku akan sentiasa belajar utk hidup berdikari, tak kan minta bantuan org lain sehinggalah aku tidak mampu utk melakukan nya.. klu tak percaya sila tanya mak, kakak, abg, adik atau anak2 buah aku .. aku ni jenis mcmana.. wakakaka puji diri sendiri nampak??.. huhu...

tak baik weh kita buat perangai mcm tu .. Allah tu maha adil sekiranya apa yg ko buat skrg ni tak bermakna tak kan berlaku pada ko pd masa akan dtg .. so ko beringatlah .. pikir dulu ye..

setakat ni aku tak terkenalah ngan dia lagi .. pasal thn ni aku da berazam aku tak kan membebankn diri aku ngan masalah org lain.. kerana masalah dlm kepala otak aku ni da mampat sampai kdg2 aku da tak mampu lagi da... ada org lain kesah??? takde maknanya weh
apa2 pun kena tanggung sendiri...

so, aku nak ingatkan diri aku sendiri supaya jgn buat perangai mcm tu ye.. kerana perbuatan itu sgt KEJI ... huhu sekali lagi aku menggunakan perkataan ini.. wakaka...

No comments:

Post a Comment