Sunday, May 16, 2010

Aku Adalah Lilin atau Pelita atau Lampu Minyak Tanah???

Thn ni adalah thn ke 2 aku menyambut Hari Guru.. mcmana perasaan aku??... mcmana??
ntahlah ..cam takde rasa apa2 pun.. wakakaka... apa punya jawapan lah kan .. myb thn ni tak terasa pasal cikgu terpaksa keje lebey .. mana taknya konon buat karnival hari guru utk meraikan cikgu2 ..tp tu suma atas kertas jelah .tp realitinya cikgu dikerah cukup2 .. cuba bgtau semalam time bila cikgu diraikan ?????? bayangkan lah kol 7 cikgu tak tercegat kat sek .. kol 4 baru boleh balik, balik tu pun klu keje dia da settled .. ..mcm kuli batak je semalam .. aku jd ajk makanan, penat sial mengagihkan makanan ke owner gerai.. klu setakat sorang dua takpe lagi .. ni satu gerai ada yg sampai 14 org , ni nk meniaga atau tayang muka ramai2 ni ????... suma gerai ada ah dekat 30 buah ..geram tol dah lah kedudukan gerai tak tau katne , nama gerai takde .. aku mcm bengali jual carpet dok berdiri kat tengah2 panas tu .. siap ada lagi yg tegur .. eeeiiii sian cikgu .. sian je ke encik? tak reti nak tolong ke???...

semalm memang panas hatilah .. nama je karnival utk meraikan cikgu .. tp yg seronoknya mak bapak dan anak2 dia... siap berkarok bagai .. suma lupa daratan .. cikgu nilah tukang jaga korang nak masuk umah hantu, tengok silap mata main ps 2.. bengang gila weh .. pengisian hari guru da lain jadinya... payoh weh kalau dlm sek ni ada kepala yg memikirkan mcmana nak membesorkan perut dia je.. nak cari untung utk diri dia... aku memang berbulu ngan mamat sekor ni .. ko punya program ko punya keuntungan tp menyusahkan org .. satu pasir gudang bercerita kehebatan ko, tp yg teruk cikgu2 .. mintak2 lah aku tak jdi mcm org ni.. Amin....

hahaha.. tak pasal pos kali ni keje dia nak meluahkan rasa tak puas ati kat org .. tp takleh tahan da weh ...

klah apa2 pun S.E.L.A.M.A.T H.A.R.I G.U.RU... semoga aku dpt memikulkan amanah Allah ni dengan sebaik mungkin .. dengan penuh ketabahan, keikhlasan dan minat .. Amin...

No comments:

Post a Comment