Thursday, April 7, 2011

7 April 2011

hatiku panas tak terkata..
dari malam td lagi da panasnya
ianya bermula bila aku gigih menanda
sekali selak alamak nape le budak2 ni saje menguji kesabaran aku

sampai je bilik guru pagi td terus cari pembaris kayu
tak sabar nak tunggu 7.45 nak masuk kelas 6C9
bila masuk je ternampak ada budak tengah menyalin keje kawan yg aku bagi ari selasa
angin terus naik ke kepala
da bagi salam ngan baca doa terus tarik muka masam
soh antar keje ari selasa
sekali ada 11 org yg tak bawak
time tu ada lagi yg bole bergelak ketawa
pasal diorg ingat cikgu dia akan conteng muka ngan marker je
sekali panggil ke depan budak yg sama aku conteng muka dia yg tak siap keje
bila ditanya jawapan dia terlupa
mau tak mendidih
keje senang pun takleh nak buat
aku da terangkan
aku da tulis kat depan
tinggal salin je

akibatnya : hari ni 12 org makan penampar aku ..

Impak pada guru: darah aku naik kot, pas abis kelas tadi terus mata berpinar dan kepala sakit ...

wahai anak2 muridku .. korang ni bilalah nak insaf

tapi org selalu cakap dunia ni berputar.. jadi aku terfikir perangai inikah yg pernah aku lakukan masa sek dulu???????

No comments:

Post a Comment