Tuesday, April 19, 2011

Malang Itu Tidak Berbau

2 hari lepas, ada 2 org cikgu kat SKKM ni terlibat dlm kemalangan jln raya kat depan Petronas Jalan Bachang, terkejut apabila mendengar berita tu .. teringat kenangan mula posting kat pasir gudang ni.. kenangan pahit bersama xhsemate dulu .. masa tu otw nak g survey jalan nak cari PPD JB.. berdasarkan peta yg di lukis oleh kawan2,pagi2 lagi kitaorg da kuar .. kejadian tu berlaku sekelip mata , nasib baik lah bukan aku yg drive masa tu , klu aku tak taulah mcamana .. kereta kawan aku tu tertolak dari link laju ke tepi jalan , nasib baik cuma Si Honda saje yg merempuh kalau le time Bapak Treller yg datang tak taulah nasib kami macam mana.. alhamdulilah cuma lebam2 sahaja cuma keta kawan lah yg teruk .. itulah pengalaman pertama kami sepanjang berada di Johor, sejak dari kejadian tu sampai le skrg aku cukup fobio kalau mula masuk highway Pasir Gudang , tiap2 minggu aku bawak budak2 training bowling kat Johor Jaya memang aku bertawakal kepada Allah semoga perjalanan aku selamat pergi dan pulang.. da sampai sekrang jugak aku memang ngeri klu nampak emergency signal .. dari jauh lagi aku nampak memang aku dah standby kaki atas brek , itulah pengalaman dulu membuatkan aku lebih berhati2..

berbalik pada kisah Angah ngan Kak Ani ni .. dengar citer org berdasarkan keadaan keta tak sangka diorg selamat .. alhamdulilah lega bila tau diorang takde apa2 .. tapi kecederaan dalaman kita tak nampak .. dengar lebam sana sini, dan Roy sakit dada dan sesak nafas kerana terhentak kuat .. mintak2lah kita semua dijauhkan dari kejadian sebegini.. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment