Saturday, July 23, 2011

Perigi Acheh!






Cikgu2 kat sekolah ni selalu cakap antara sek pedalaman di Pasir Gudang ni ialah Sk Perigi Acheh .. aku selalu membayangkan mcmana le rupanya sek tu kan .. katanya jaraknya jauh masuk ke dalam .. yelah selalunya kat Pasir Gudang ni payah nak jumpa sek yg kira pedalaman lainlah klu kat Pahang , teringat zaman aku pratikum kat Lembah Klau dulu2 .. aku pun kagum ngan keberanian aku .. belum Subuh lagi aku da gerak dr Kuala Kaung nak g ke Lembah Klau lalu jalan Mempaga .. gelapnya jgn ceritalah ... belum lagi pasal kena tempuh 2 ladang kelapa sawit .. fuyoo ari2 mengeletar lutut .. takut .. buatnya tayar keta pancit ke atau keta meragam ke .. tp alhamdulilah .. selamat jugak akhirnya .. itulah pengalaman yg harus aku tempuh !

tapi Kg Perigi Acheh ni takle seteruk yg disangka .. sebuah kg nelayan , org Singapore selalu dtg ke sini utk memancing .. ada jalan tar .. jadi tak le susah nak sampai ke sana .. sekolah nya pun cantik .. klu aku ditukarkan ke sana???... ntahlah mintak2 tak lah kot.. klu nak ditukarkan pun .. tolonglah tukar saya balik PAHANG ok!.. hehehe...

No comments:

Post a Comment