Saturday, July 23, 2011

Laksa Thai!

percubaan kali pertama , ni le hasilnya :






tiap kali g Kipmart Masai mesti aku tapau laksa Thai ni kat sana ... ermmmm sedap nya lah .. rasanya berbeza betul dr laksam .. yummm yummm aku suka!.. hehehe..

balik umah aku pun mulalah mencari resepinya .. da dapat resepi tp malaslah pulak nak memasaknya .. tapi ntah nape ari ni tiba2 rajin pulak .. hahaha.. aku kan klu bab makan memang rajin apa .. peduli apa aku dok sorang atau ramai2.. tp klu da malas maunya nasi ngan telur mata kerbau tu pun da menyelerakan ...

tapi kan bila makan rasanya tak 100 % sama macam laksa yg aku beli tulah .. ntah mana silapnya.. rasanya da ikut satu2 resepi yg aku jumpa tu .. maybe penjual kat Kipmart tu ada ramuan nya tersendiri kan ... takkan aku nak g sana tanya kakak tu pulak kan ..

walaupun tak sama , rasanya tetap melotupkan perut den .. terlebih podeh la pulak .. apalah , den nihah mana le reti nak masak2 tak pedas ni .. tapi ni pedas sampai aku pun tak leh makan .. takpe nanti kita buat penambah baikan .. kurangkan cili padi dan kurangkan lada hitam .. hehehe...

No comments:

Post a Comment