Tuesday, November 5, 2013

Selamat Pengantin Baru ..

Kali ni hanya sempat memenuhi satu undangan .. itu pun setelah membuat perjanjian dgn incik suami .. klu tak bagitau awal2 ..confirm bila cuti hujung minggu je da selamat berada di Keratong .. mana aci kan??.. asyik kg dia je .. hihi ..

pada asalnya lepas gi kenduri Nurul ni, cadangnya nak balik kg terus sampai hari selasa , tp last2 mak kata balik awal cuti sek nanti pasal ada 2 org sepupu nak kawin ...harap2 tertunailah hasrat tu .. takut kelas tambahan da start je ...

Selamat Pengantin Baru Nurul dan Nasharuddin .. Selamat Melayari Alam Rumah Tangga ... Nurul ni pernah sama2 mengajar kat Pasir Gudang dulu ... agak rapat jugak ... awal2 lagi da antar kad .. harap sgt suruh dtg kenduri dia ...


Undangan yang kedua daripada officemate kat City-Link dulu .. tapi kecewa sgt sebab tak dapat nak g .. bila da gerak ke Kg Melayu Subang baru suami ckp sempat klu nak ke Trolak awal pagi ..huk huk ..apasal incik suami tak bagi tau awal2... kita tak nak susahkan dia .. tapi klu dia sudi  nak antor kita memang mengalu-alukan ...hihi ..takpelah takde rezeki nak g kenduri belah Kak Fida ... harap2 kenduri belah lelaki kat Jerantut nanti adalah masa nak ke sana ..walaupun tarikhnya sama dgn kenduri sepupu aku ..

Kak Fida memang banyak berjasa pada aku .. dia banyak mengajar aku tentang cara nak hidup .. selalu bg nasihat dan teguran kalau aku buat silap .. ajar aku mcmana nak simpan duit ..hihi .. klu bukan desakan dia confirm aku masih turun naik bas sampai skrg kot ... teman aku time mula2 belajar drive lalu federal highway pergi dan balik keje ...kak fida juga geng sama2 susah mkn roti cicah sambal bila time ujung bulan ... bila dapat gaji je .. g makan nasi lemak ayam goreng kat batu 3... huhu ... sedih pulak ingat kenangan lama ...
tapi kesusahan dululah mengajar aku sekarang ... kita tidak dilahirkan dalam keadaan senang .. utk mengubah nasib dan kehidupan, kita haruslah berusaha...

Selamat Pengantin Baru kak Afidah Abdul Fatah , saya doakan akak bahagia hingga akhir nyawa.. menjadi isteri yang solehah .. 






No comments:

Post a Comment