Wednesday, May 23, 2012

Gara-gara Cuai

Syukur alhamdulilah .. Allah masih nak melindungi aku .. disebabkan kecuaian aku sendiri aku hampir nk membakar rumah .. aduhai tak taulah mcm mana semua ni boleb berlaku .. dlm kelas hikmah tadi baru aku teringat aku tak tutup api dapur masa panaskan gulai .. padahal waktu tu da pukul 1.20 .. bayangkan lah .. dari pukul 6.15 tadi aku panaskan gulai tu .. da berapa jam .. klu lah mende tu nak jadi memang da jadi debu lah semua tadi .. aku punyalah kelam kabut tinggalkan budak ... budak2 ni siap pesan lagi cikgu jgn bawk keta laju2 , doa banyak2 ... aku pun apa lagi mulalah memecut .. sampai nak kuar simpang tadi pun tak perasan ada keta .. nasib baiklah tak bertembung ..klu tak, tak taulah nak ckp macam mana .. sampai je kat pintu pagar aku da terbau hangit .. bila buka pintu terus berlari ke dapur .. nasib baiklah api tak merebak .. tapi periuk dengan senduk yang ada atas dapur tu cair lah dibuatnya ... klu lah aku terlambat tak taulah apa akan jadi ..

terima kasih Allah kerana melindungi hamba mu ini...

lepas ni aku kena lebih berhati2...

1 comment:

  1. la..ntah2 awok peknen x? hehe..sbb koi dulu masa peknen mmg kene penyakit pelupa ni,manjang lupa tutup api dapur..kalu btul alhamdulillah gumbira koi..

    ReplyDelete