Saturday, May 18, 2013

Edisi Tahun Satu






tahun 2009 adalah pengalaman pertama aku  mengajar budak2 tahun satu .. dah le tahun pertama posting ..pastu siap nasi tambahnya adalah aku kena mengajar subjek Bahasa Inggeris .. dua kelas tahun satu dan satu kelas tahun satu.. huk huk .time tu rasa seksa betul .. yelah aku mana le pandai nak mengajar Bahasa Inggeris .. bab ngajar grammar le yg paling menakutkan .yelah disebabkan takde kepandaian takutlah nanti tersesat pulak ilmu yg diberi .. setahun yg kulalui begitu suram ..hahaha... walaubagaimana pun terasa seronok jugak lh mengajar budak tahun satu dan tahun 2 waktu tu..macam2 pengalaman yg aku dapat .. siap ada 'kes' lagi waktu mengajar kelas 1C13 tu ... sampai sekarang masih ingat ...

bila ngajar kat muar ni .. tetiba diberi subjek Bahasa Inggeris ..mula2 relief tetap tahun 2 ..lepas dapat kelas tahun satu .. lebih kurang sebulan jugak aku mengajar budak2 tahun 1 ni .. sian diorg dapat belajar dgn teacher yg tak pandai ni .. minggu depan dah dapat jadual baru .. harap2 diorg dapat cikgu yg betul2 boleh mengajar diorg dengan baik ..

mengajar tahun satu ni memberi pelbagai pengalaman terutama bila berhadapan dengan perangai bebudak yg ala2 manja nihah ... yg paling penting ari2 kena urut dada berdoa supaya  Allah memberikan aku kesabaran .. almaklumlah 3 tahun aku mengajar budak2 tahun 6 .. tetiba ajar budak tahun 1 memang kena tukar channel sikitlah ...

No comments:

Post a Comment