Tuesday, October 25, 2011

Ladybird ke Lipas?



tadi mms dayah tanya ada rupa ladybird tak menatang ni?..
dayah jawab aikk mcm lipas je!!!!
uwaaa.. jawapan tak menjaga hati sungguh!
tapi kan aku pun rasa mcm tu..heheeh
pasal tu mms kat dayah tadi..pasal aku terasa apalah yg lain macam sang ladybird aku ni..hahaha... lipas rupanya.. tak kan kena badi lipas kot .. mungkin balasan tuhan ni .. 2 ari ni aku dok berperang ngan lipas , tensenlah apalah kena kat umah ni banyak lipas .. dlm bekas kain ada lipas.. eeeiiiii geli .. pagi ni pun bangun je nampak lipas.. apa lagi amik ridset spray sampai dia nyawa2 ikan.. tulah balasan dapat ari ni .. nak lukis ladybird jadi rupa lipas ...hehehe

setelah dipaksa dayah terpaksalah melukis dan mms gambor ladybird mcmmana.. tulah hasilnya 2 ekor lipas dan 2 ekor lady bird..hahaha... tulah kelemahan aku dari dulu memang fail klu bab melukis ni .. ingat dulu2 masa sek klu pekse seni waima kelas seni pun memang jgn harap aku nak melukis .. selalunya cik zuaidah lah yg jadi mangsa .. tolong lukis utk aku dan aku tukang wane je..hahah.. punyalah keras tangan aku nihah.. bayangkan lah nak lukis ladybird jadi lipas ..hehehe

teringat masa mula2 posting dulu , aku kena ngajar BI thn 1 dan tahun 2.. ngajar tahun 1 biasalah mestilah kena lukis .. mula2 dulu aku cuba2 jugaklah lukis .. tp bila lukis je mesti budak2 akan gelak kan aku .. mesti diorg akan tanya eeeiii teacher lukis apa tu .. tak sama pun ... issshhhh kurang asam ...
last2 bila time nak lukis je ,mesti panggil budak2 yg lukiskan .. bila nk soh diorg melukis berebut2 nak mencapai marker ... yelah budak2 ni kan da jadi satu kebanggaan klu cikgu panggil ke depan utk lukis atau tulis apa2..

senang citer , nak jadi cikgu ni kena kreatiflah .. tambahan pula klu ngajar tahap 1 , silibus memang banyak gambar, jadi klu cikgu nak lukis ayam pun tak pandai memang payah lah kan .. errmmmm nasib baiklah aku da pencen ngajar tahap 1 ..

tapi nak jadi seorang guru yg kreatif bukan bole amik masa sehari dua kan???

No comments:

Post a Comment