Thursday, May 5, 2011

Tragedi 6.30 pagi






mcm biasalah tepat pukul 6.30 pagi aku da kena kuar dr umah utk pergi sek,klu lambat nanti naik le nama kat softboard.. cikgu2 sesi pagi kena punch masuk sebelum pukul 7.00 pagi..bagi sape2 yg lambat hatta 7.01 pagi pun nama akan dinaikkan kat soft board kertas merah lagi tu ..GB kata merah itu tanda amaran!!.. huhu..setakat ni alhamdulilah tak pernah lagilah lambat .. biasalah aku da biasa apa2 mesti kena sampai awal..

nak jadi citer,dgn semangat yg semakin layu .. pasal hari ni rasa tak sihat.tanda2 ingin demam da menjelma ..da siap kunci pintu umah dan pintu pagar,aku pun tekan alarm keta ..sekali tak mau bunyi da.. banyak kali cuba..siap hentak2 kunci kat dinding lagi .. herrmmm marah sgt le tu ..pasal den takut lambat wei.. malangnya tak leh la bukak pulak .. nak guna kunci buka terus takut lak keta tu menjerit2 aku ni buta skit pasal keta ni .. buatnya dia menjerit butang mana le yg perlu aku tekan kan.. last2 call cikgu sek .. paksa dia masuk bestari perdana amik aku ..

balik sek terus g tukar bateri alarm keta .. sekali sampai umah sama jugak weh tak bole guna..memang confirm le bateri keta aku da tamat riwayat hidupnya.. terpaksalah tgu hsemate balik sek petang nanti nak g beli bateri keta..

pas magrib tadi hsemate antar g bacang .. nasib baik kedai tu bukak lagi .. kenalah RM200 utk tukar bateri tu .. aku ni tau keluar duit je .. cina tu cakap bateri yokohama ni bagus.. aku angguk jelah .. harap2 cina tak tipu aku .. pastu siap dia dtg umah pulak tu lagi pasang bateri tu,..

alhamdulilah keta aku berjaya dihidupkan kembali .. esok tak payah le aku nak memaksa org mengambil dan menjemput aku ... yahoo.. tunggu 2 tahun lagi nak tukar bateri baru .. huhu..

No comments:

Post a Comment